Každá žena je tak trochu lunární čarodějnice. Poznejte a využijte své proměny během měsíčního cyklu

Možná to taky znáte... Jednou zaparkujete podélně na pětníku bez oka mrknutí, jindy se nevejdete ani do parkovacího místa pro rodiny s dětmi. Jednou jste plná energie a podruhé se vám chce jen zalézt pod deku s dobrou knížkou a čokoládou. Napadlo vás už vysledovat souvislost v vaším menstruačním cyklem? 



My ženy jsme stvoření cyklická, to znamená, že náš život je jeden měsíčně se opakující koloběh. I ten, kdo na nějaké hluboké pitvání svých vnitřních pochodů není, musí uznat fyzicky viditelný cyklus menstruační. Že to ale není jen krvácení jednou za měsíc, to si uvědomíte, když začnete svoje tělo po nějakou dobu sledovat. 
Pokud na vás platí hmatatelné důkazy, tak si můžete zapisovat změny tzv. bazální teploty nebo stav svého čípku. To jsou zcela regulérní tělesné změny, řízené kolísající hladinou hormonů, které se vyplavují podle toho, jakou funkci naše tělo má zrovna plnit - dozrání a následné prasknutí folikulu s vajíčkem, zahnízdění oplodněného vajíčka nebo jeho vyplavení z těla... A pak znovu od začátku.
K tomu je ale fajn všímat si i změn v našem prožívání a vnímání. Když mají hormony takovou sílu, že pod jejich vedením vznikne celý člověk, proč by nemohly ovlivnit, jak nahlížíme na věci a jak jednáme?
Když si po dobou 2-3 měsíců budete zapisovat, kdy vám co nejde a naopak k čemu vás to táhne, určitě tam nějaký opakující se vzorec najdete. A možná vám docvakne, tak jako mně, že některé věci, které jste na sobě pozorovala už dřív, začaly dávat smysl.

Cykličnost: objev století


Mně se to přihodilo, když jsem poprvé otevřela knihu Mirandy Gray Cyklická žena. Od doby dospívání mě děsně iritovalo, že někdy se ve společnosti dobře bavím, zatímco jindy mě neláká nic jiného, než si doma vesele poustevničit. A najednou jsem zjistila, že je to naprosto přirozené!
Jak jsem objevovala jednotlivé fáze, všecko mi do sebe skvěle zapadalo. Dnes se snažím využívat přednosti jednotlivých období a věci, které mi zrovna nesedí, prostě přijmout a počkat, až daná fáze odezní. Je to velká úleva pro moje sebehodnocení.



Fáze cyklu


Jen z rychlíku teď nastíním jednotlivé fáze, pro bližší studium snadno najdete spoustu informací na internetu a nebo v té úžasné knize, o které jsem psala výš.

1. Menstruační fáze

Také s jí říká období zimy nebo fáze reflektivní. Začíná prvním dnem menstruace, takže ji snadno poznáte. Je to období, kdy se nejraději stáhneme do sebe, potřebujeme odpočívat, nechce se nám mezi lidi - a mně osobně absolutně nejde parkování! Pokud jde o cvičení, dost často mám chuť na pomalejší sestavy, takže si pak u mě užíváte více protahování a delší relaxace (dámy ani v nejmenším neprotestují!).
V této fázi odchází z těla nepotřebné vajíčko, stejně tak umíme pouštět třeba projekty nebo věci, které už nám dosloužily. Takže když si chcete pročistit šatník, není lepší doby.
A taky si dovolte odpočívat a sbírat síly na další fáze, bude se to hodit. Neplánujte si velké akce, dovolte si říct ne, buďte tu pro sebe samu. Ve mně někdy ještě doznívá předchozí aktivní fáze, kdy mám pocit, že toho spoustu musím, ale snažím se prostor pro zimní obnovu najít, jinak pak padnu v následujícím období. Takže pozor na to.


2. Dynamická fáze

Dynamika, to je jaro, nový začátek, mladá energie. Je to panna, ale taky trochu mladík. Ano, v tomto období klepe na dveře naše mužská stránka, umíme se rychle rozhodovat, máme dobrou prostorovou orientaci (takže parkování mi nedělá žádné potíže) a vůbec jsme aktivní a výkonné. Ale pozor, taky docela netrpělivé, všechno bychom nejraději udělaly samy a hned, ostatní nás jen zdržují.
Dejte si schůzku nad věcmi, s kterými chcete pohnout, ale nevyžadují velkou diplomacii, ta nám teď moc nejde. Já v tomto období nejčastěji dodělávám komunikační resty, odepisuju na maily, které mohly počkat, nebo nás taky objednávám k doktorům, zubařům, kadeřnicím a tak dále. Jdou mi i takové ty rychlé nákupy, typu tenisky do tělocviku atd., s kterými jinak otálím.


3. Ovulační fáze

V tomto období přichází ke slovu matka, Žena na vrcholu svých schopností. Protože se blíží doba uvolnění vajíčka a je tedy nejlepší čas pro oplodnění, žena je přitažlivá, společenská, prostoupená láskou, ráda komunikuje. A také pečuje. O sebe, o děti, o muže. A je diplomatická. Proto, jestli potřebujete vyjednat zvýšení platu, stavte se u šéfa právě teď :-) Hodí se i různé večírky a společenské dýchánky, budete za hvězdu.

4. Předmenstruační fáze

Fáze podzimu bývá u žen často nejméně oblíbená, protože cítí vzrůstající napětí, nervozitu, můžou bolet prsa, nabíráte vodu, prostě PMS... Já jsem paradoxně v tomto období našla zálibu, protože hodně udělám, napíšu, vysmejčím byt, tvoříme s dětmi, peču... Je to fáze aktivní a tvořivá, a proto, když najdete skulinu, kterou může vaše kreativita proudit ven, uvolní se i část z takového toho typického napětí. Můžete se tak nečekaně zbavit i velkých bolestí při menstruaci. Ty jsou totiž někdy způsobené právě tenzí, která ve vás zůstala z předchozí nenaplněné fáze.
S čím zatím nejsem úplně v souladu, je fakt, že bych se v této době ráda plně soustředila na produkci a nemám někdy moc trpělivosti na děti, které chtějí i nadále svoji něžnou pečující maminku z předchozí fáze - ale když se mi je podaří do procesu zapojit, je to pak paráda. No, pořád je na čem pracovat.




To, co jsem tady popsala, má objektivní příčiny, ale může se projevovat u každého trochu jinak. Někdo má v dynamické fázi erotické sny, jiný v ovulační fázi slzí u reklamy s koťátky... Ale všechny jsme tak trochu lunární čarodějnice, zákonitosti tam jsou a fungují. Tak co, zkusíte se pověnovat svému ženskému koloběhu a zjistit, jak tomu je právě u vás?

Můžete také tento článek sdílet se svými kamarádkami. Podle mě by tyto věci měla znát každá žena (proto matky dcer, studujte, ať můžete později svou holčičku poučit - školy nám vysvětlí, proč krvácíme, ale jak cyklus využít v praktickém životě, to zatím osnovy neobjevily).
Můžete taky prozkoumat zbývající články na blogu, třeba vás osloví zrovna ten o kreativní fázi.
Přidejte se mezi fanoušky Stejné vlny na Facebooku, ať vám nic neunikne :-)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cvičení při diastáze břišního svalu

Diastáza břišního svalu - co to je a jak ji poznat

Znáte kičrí? Je to zdravý, vynikající a hlavně skoro bezpracný oběd. Zkuste ho taky