Látkování zdar, aneb 10 důvodů, proč se do něj pustit

Pokud vás podle nadpisu napadlo, že se Stejná vlna dala na šití, tak vás musím zklamat. Jak Raječek ovládl chození na nočník přes den a období plenek se tak neodvratně chýlí ke konci, s nostalgií vzpomínám na naši éru látkových plen.


Do bavlny jsem balila zadečky obou svých dětí a dost jsem si to užívala. Proč?


1. Hebkost dětským zadečkům! Aby dětská prdýlka zůstala příslovečně hladká, nepatří na ni nic agresivního, a už vůbec ne látky ropného původu. Z některých umělých plen mám pocit, že jsou snad z igelitu, o podezřelých savých gelech si nemyslím už vůbec nic dobrého. Jak to musí být na zadečku nepříjemné, si ani nechci představovat. S látkovkami jsem nezažila opruzený zadeček.

2. Látkovky voní. Papírovky mi smrdí. Páchnou chemií. Některé víc, některé méně. Třeba slavné Pampersky nemůžu bohužel ani cítit.

3. Jsou měkké a příjemné na dotek. Některé jednorázovky naopak jako kus škrábavé dřevěné desky. Taky nic pro mě.

4. Šetříme finance! Ano, byla tam jistá počáteční investice na nakoupení látkové výbavy, ale u druhého dítěte plínky jako když najdeš. Jasně, praní a žehlení taky něco stojí, ale někdy někde někdo vypočítal, že se to pořád vyplatí (zvídaví si dohledají na webu, šikovní rodiče pak mohou provést vlastní výpočty). A za ušetřené peníze si můžeme nakoupit...třeba krásné nové svrchní kalhotky na látkovou plenu.



5. Šetříme ruce! Nemusela jsem vláčet balíky plínek při každé cestě z drogerie. No, ono ve skutečnosti se s tím tahal většinou manžel, ale i tak...

6. Vypadá to hezky. Obzvlášť na fotkách, nebo v létě jen v bodýnku či tričku, barevné svrchňáčky pěkně dotvoří modýlek, zatímco bílá šustivá jednorázovka mi připadá jako pěst na oko. No jo, ráda si to miminko vyladím, aby mu to slušelo.

7. Je to závislost. Těch možností a kombinací, co máte na výběr! A těch nádherných svrchňáčků, za které lze prošustrovat mateřskou...! 

8. Je to ekologické. Někdo bude argumentovat praním a žehlením, které přírodu taky zatěžuje, ale minimálně nezanecháváme hromady odpadu, jako když jsme používali pemprsky. Věděli jste, že jedna jednorázová plena se rozkládá až 250 let? Jo, a nemuseli jsme pořád běhat s košem.

9. Je to uspokojující. Jako žena řádně postižená rodičovskou dovolenou nacházím zvrácené potěšení v pohledu na řadu čerstvě vypraných voňavých a měkkoučkých plínek na prádelní šňůře, kde je krásně vysuší sluníčko. A ráda jsem je i žehlila. Kupodivu.

10. Miminko má v látkové plence takový hezoučký, kulatý, vycpaný zadeček a je celé takové festovnější. A když se učí chodit a spadne na zadek, tak ho to nebolí.

Zkrátka mám látkovky ráda. Bylo s tím sice trochu víc práce, ale ta mě překvapivě bavila. Výbava zabere trochu víc místa v přebalovací tašce, ale pořídila jsem si jednu opravdu prostornou a bylo po problému.
Jakožto člověk umírněný jsem nelátkovala výhradně. Jednorázovky u nás stále ještě mají své místo na noc nebo jako pohotovostní plena do kabelky. Kdyby náhodou, však víte... Jinak jsme s látkami v pohodě zvládli i čtrnáctidenní dovolenou, jednou dokonce i pod stanem v kempu. 
A když došlo téma k hovoru, vždycky se dala vytáhnout plenka a hned se bylo o čem se bavit.

Jak se na látkové pleny díváte vy?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Cvičení při diastáze břišního svalu

Diastáza břišního svalu - co to je a jak ji poznat

Znáte kičrí? Je to zdravý, vynikající a hlavně skoro bezpracný oběd. Zkuste ho taky